Glemt Passord?

Administrasjonsutvalget

Oppnevning:

 

Periode:     

Hvilket tidsrom/ periode

Medlemmer :

 Formannskapet + 2 arbeidstakerrepresentanter
(Fagforbundet)

Mandat:

Administrasjonsutvalget er kommunens partssammensatte utvalg for kommunalt avtaleområde og oppnevnes i medhold av kommunelovens § 25 og hovedavtalen. Administrasjonsutvalget består av 5 medlemmer valgt av kommunestyret og 2 medlemmer med personlige varamedlemmer utpekt av arbeidstakerorganisasjonene. Arbeidsgivers representanter oppnevnes iht. Kl. § 10.

 Administrasjonsutvalget er kommunens utvalg for personal‑ og organisasjonssaker og behandler saker som gjelder forholdet mellom kommunen som arbeidsgiver og de ansatte, jfr. Kl § 25 og Hovedavtalens del B §4.

Administrasjonsutvalget har uttalerett i saker om: 

  1. Forslag til budsjett, økonomiplan, årsmeldinger og organisasjonsplaner/ endringer.
  2. Forslag til og endringer i overordnede personalpolitiske planer.
  3. Utvalget innstiller i ansettelser som foretas av kommunestyret.
  4. Nyansettelser når stillinger blir ledige.
    I dette ligger at administrasjonen alene ikke skal ha anledning til å sette stillinger vakant over lengre tid.

Organisering/ avdelings- tilhørighet/ sekretariat:

 

Arkivansvar:

Beiarn kommune

Oppbevaring:

Papirarkiv : Sentralarkiv på kommunehuset + møteprotokoll

Øvrig ansvar/ evt.: