Glemt Passord?

Saksbehandlers ansvar

Saksbehandlerne har et viktig medansvar for at arkivet til en hver tid skal fungere som en oppdatert og effektiv informasjonsbase.

Saksbehandlerne skal derfor:

  • Utføre all saksbehandling i kommunens sak-/arkivsystem, alternativt i virksomhetens fagsystem
  • Kontrollere at mottatte henvendelser er registrert/journalført med korrekte opplysninger
  • Alle henvendelser som resulterer i saksbehandling SKAL registreres i journalen
  • Saksbehandler registrerer umiddelbart direkte mottatte henvendelser i riktig fagsystem
  • Inngående dokumenter i sak-/arkivsystemet må avskrives av saksbehandler selv
  • Sjekke alle sakens dokumenter før saken settes til Ferdig (journalposter i saken skal ha status F, E, J eller A før saken kan ferdigstilles)
  • Saksbehandler skal ikke ta med utskrifter av graderte dokumenter ut av kontoret

For detaljerte rutiner - se pkt 4