Glemt Passord?

Avskrivning

Rutine for avskrivning av dokumenter/Saker i Edb Sak og Arkiv (ESA, tidligere K2000)

 

Alle saker som er opprettet fra 01.01.2006 skal være elektroniske.

Derfor må du ved avskriving/avslutning av dokumenter/saker, sjekke om hele saken er elektronisk – er den ikke det må du hente opp mappa fra arkivet og skanne de inngående dokumentene (+ vedlegg) som ikke er skanna fra før.

Vedlegg skal skannes som egne vedlegg til selve hoveddokumentet, gjøres i fane 4 på dokumentnivå. Bruk høyre musetast for å velge nytt vedlegg.

Er det slik at du fortsetter å journalføre i en sak oppretta før 2006, må du hente mappe fra gammel arkivdel og sørge for å skanne alle dokumenter i saken.

Altså : alle saker som har vært/er aktive etter 01.01.2006 skal være elektroniske og arkiveres i arkivdel som er opprettet for dette.

 

Avskrivning av journalposter:

 

Typer U,N,X,PLN og S som står i status E

U:Utgående

N: Notat for forventer svar

X: Internt notat

S: Samframlegg

PLN: plansaker

  • Settes i status A
  • Dette gjøres samtidig som kontrollen av den offentlige postjournalen skal legges ut (se egen rutine for kontroll av offentlig postjournal)

 

Type I

I: Inngående

Arkivtjenesten har laget egne søk for alle avskrivningsmåter

BU, TE, NN, ALL, TO, BE, BS, SA, SAK OG TLF

Disse søk gjøres daglig av arkivtjenesten

  • Kontrollere om alle oppgaver er utført
    • Klikk på journalposten
    • Alle oppgaver – vis alle oppgaver
    • Hvis det ikke ligger oppgaver der:
  • Settes journalposten i status A

 

Avskrivning av Sak:

Saksbehandler settes saken i status F – Ferdig og kan avsluttes

Arkivtjenesten har laget et søk for status F på Sak – Avslutt sak

Dette søk gjøres daglig av arkivtjenesten

  • Klikk på saken
  • Kontrollere om alle oppgaver er utført
    • Alle oppgaver sak – vis alle oppgaver – kommer her opp for alle journalpostene i saken
    • Hvis det ikke ligger oppgaver der:
  • Sette saken i status A