Glemt Passord?

Kvalitetssikring av journaldatabasen

KVALITETSSIKRING AV JOURNALDATABASEN

Arkivtjenesten skal kontrollere at alle saksdokument er journalførte, knyttet til rett sak i brevjournalen (for papirarkivet) og at de samme dokumentene finnes i det fysiske arkivet.

Arkivtjenesten skal kontrollere at sak-/arkivsystemet blir brukt rett slik at føringen av avsluttede saker, og avskrevne dokument, låses.

Arkivtjenesten har ansvar for å kvalitetssikre registreringer/funksjoner som utføres av saksbehandlere og ledere.

Dette gjøres ved at arkivtjenesten daglig henter fram utgående journalposter, kvalitetssikrer og retter alle registrerte journalopplysninger. Dette innebærer å sikre at:

  • offentlighetsvurdering er gjennomført, og nødvendig skjerming av avsender/mottaker, arkivkoder, saksnummer, tittel og saksinnhold er gjort.
  • arkivkode og sakstittel er dekkende når ny sak er opprettet
  • saken er knyttet til rett arkivdel (arkivserie)
  • journalposten er knyttet til rett sak
  • rett arkivkode er satt på saken

Når dette er gjennomført legges journalpostene ut i offentlig journal.