Glemt Passord?

Tilgang til offentlige dokumenter og innsyn i taushetsbelagte opplysninger - virksomheter utenom rådhuset

OPPGAVEFORDELING MELLOM ARKIVPERSONALE, SAKSBEHANDLERE OG LEDERE

Arkivtjenesten har ansvar for å: (Gjelder for enheter som ikke har tilkopling mot kommunens sak-/arkivsystem og som derfor må føre egen journal; NAV. Andre enheter som er koplet opp mot kommunens sak-/arkivsystem må også følge disse retningslinjene inntil det er fastsatt dato for når Skånland kommune får felles postkasse og postregistrering skjer på sentral arkivtjeneste)

  • motta, åpne, sortere, stemple og registrere all inngående post
  • opprette nye saker i forbindelse med registreringen
  • kontrollere at saksbehandlernes registreringer er riktige
  • kontrollere forfallslister og ta ut restanseliste 4 ganger i året
  • kvalitetsikre arkivet og journaldatabasen gjennom kontroll av alle registreringer samt fysisk arkiv
  • betjene utlån fra arkivet
  • arkivlegge ferdig behandlete saker
  • sørge for kopi av utgående skriv til kopibok og saksmappe

Saksbehandlerne har ansvar for å:

  • sørge for at personlig adressert post, enten det er papirdokumenter, telefaks, e-post eller sms, blir levert til arkivtjenesten for registrering i brevjournal dersom dette er til administrasjonen (sakspost)
  • holde oversikt over hvilke saker de har til behandling ved hjelp av saksbehandlingssystemet
  • se til at riktig offentlighetsvurdering er gjort
  • sørge for at all dokumentproduksjon skjer i kommunens sak-/arkivsystem dersom de har tilgang
  • gi beskjed om behov for forlenget lånetid for saksmapper utlånt fra arkivet
  • registrere utgående skriv, og avskrive inngående brev og henvendelser som er besvart/behandlet
  • levere saksmapper tilbake til arkivet straks saksbehandlingen er avsluttet
  • rense saksmapper og dokumenter for arkivuverdig materiale, binders, stifter og plastomslag før overlevering til arkivtjenesten

Driftsledere har ansvar for å:

  • gjennomgå og fordele posten til rette saksbehandler, og gi tilbakemelding til arkivtjenesten om fordelingen
  • gjennomføre offentlighetsvurdering
  • sørge for at restanselister følges opp
  • bidra til at kravene til dokumentasjon av saksbehandlingen blir ivaretatt