- Begjæring om innsyn meldes via postlisten, pr e-post eller direkte til en arkivansatt.
- Etterspurt sak vurderes av arkivansatt, eventuelt sammen med saksbehandler, mht. om den er/skal være unntatt offentlighet eller om det kan gis innsyn i deler av dokumentet.
- Hvis sladdet versjon av dokumentet gir misvisende informasjon/innhold, skal hele dokumentet unntas og tilbakemelding om at innsyn ikke kan gis med henvisning til lovhjemmel sendes. Innsynsbegjæringer skal behandles innen 3 dager. Offentlige saker sendes på e-post. Unntatt offentlighetssaker sendes i brev.
- Før saker unntatt offentlighet sendes, skal den som ber om saken dokumentere at han/ hun har krav på å få opplysningene.
- Bes det om innsyn i hva kommunen har registrert av personopplysninger og annen dokumentasjon, går henvendelsen til informasjonssikkerhetsansvarlig som svarer innen 5 dager.
- Bes det om innsyn i områder av kommunens arkiv, eller i større saksmengder, må gjenfinning ses i sammenheng med arbeidsinnsatsen som kreves. Det er informasjonssikkerhetsansvarlig som gir svaret.
|
|