Glemt Passord?

Innsynsrutiner

  • Begjæring om innsyn meldes via postlisten, pr e-post eller direkte til en arkivansatt.
  • Etterspurt sak vurderes av arkivansatt, eventuelt sammen med saksbehandler, mht. om den er/skal være unntatt offentlighet eller om det kan gis innsyn i deler av dokumentet.
  • Hvis sladdet versjon av dokumentet gir misvisende informasjon/innhold, skal hele dokumentet unntas og tilbakemelding om at innsyn ikke kan gis med henvisning til lovhjemmel sendes. Innsynsbegjæringer skal behandles innen 3 dager.  Offentlige saker sendes på e-post. Unntatt offentlighetssaker sendes i brev.
  • Før saker unntatt offentlighet sendes, skal den som ber om saken dokumentere at han/ hun har krav på å få opplysningene. 
  • Bes det om innsyn i hva kommunen har registrert av personopplysninger og annen dokumentasjon, går henvendelsen til informasjonssikkerhetsansvarlig som svarer innen 5 dager.
  • Bes det om innsyn i områder av kommunens arkiv, eller i større saksmengder, må gjenfinning ses i sammenheng med arbeidsinnsatsen som kreves.  Det er informasjonssikkerhetsansvarlig som gir svaret.