- Dokumentsenteret har ansvar for håndtering av post i Altinn som skal registreres i WebSak. Dette gjelder post til kommunens hovedorganisasjonsnummer, kommunalområdenes organisasjonsnummer og alle organisasjonsnummerne til underenhetene. - Post som skal registreres i WebSak blir håndtert av dokumentsenteret. - Post som skal registreres i fagsystem for Helseforvaltningen, Helsestasjonen, Barneverntjenesten eller Færderhuset blir håndtert av dokumentsenteret. Post til NAV, Barnevern, PPT og HR blir åpnet og håndtert av enhetene selv. - Enkelte dokumenter som kommer i Altinn må åpnes av leder på dokumentsenteret, da det kreves innlogging med et høyere sikkerhetsnivå. Disse dokumentene blir registrert i WebSak/fagsystem etter utskrift. Fremgangsmåte: Dokumentet med eventuelle vedlegg videresendes til kommunens e-postadresse og blir arkivert i WebSak. Dokumenter med sensitivt innhold blir skrevet ut og skannet til WebSak. Dersom dokumentet ikke er arkivverdig blir det videresendt til rette vedkommende i kommunen. Når dokumentet er videresendt flyttes det til arkivert-mappen i Altinn. Dokumentene som ligger lagret i arkivert-mappen blir slettet av dokumentsenteret etter et år. Ansvar for tilgangsstyring: Ansvar for tilgangsstyring og roller i Altinn ligger hos kommunedirektøren. |