Personalarkiv

Personalarkivet i Sauda kommune er plassert på Lønningskontoret. Her oppbevares all dokumentasjon tilhørende de enkelte personalmapper. Ordningsprinsipp er etter fødselsnummer. Det skal ikke oppbevares personalarkiv andre steder i kommunen. Fram til 01.11.99 har vi kun papirkopier i mappene. fra 01.11.99 til 01.05.2002 begynte vi med saksbehandlingssystem og vi har da journalført alt i personalmappene.

Fra 01.05.2002 begynte vi å skanne all doumentasjon og vi har dermed elektroniske personalmapper i tillegg til papirkopier fra denne perioden.

Personalarkivet

 

Utskriftsvennlig versjon

Personalmappen dokumenterer den ansattes arbeidsforhold og skal inneholde (når det gjelder)følgende dokumenter:

  • Søknad med vedlegg
  • Annen dokumentasjon som kreves for stillingen eks. vandelsattest, legeattest
  • Ansettelsesvedtak
  • Ansettelsesbrev
  • Arbeidskontrakt
  • Lærerlønnsspesifikasjoner
  • Taushetserklæring, vedtak om sikkerhetsklarering
  • Informasjon til nyansatte - skjema
  • Lønnsplassering, - opprykk, godtgjøring og ansiennitet
  • Særavtaler/stipend
  • Korrespondanse med trygdekontor
  • Pensjonsforhold
  • Erklæring om samværsrett fra trygdekontoret
  • Særskilte arbeidsavtaler eks. tilpasset arbeid og attføring
  • Vedtak attføringsutvalg
  • Permisjon med ansiennitetstap - søknad og vedtak
  • Kompetansegivende kurs og opplæring
  • Disiplinærtiltak (kun tilgang etter henvendelse til personalsjef):
  • Skriftlig advarsel
  • Uttalelse fra ansatt
  • Skriftlig referat fra uttaleinstanser/forhandlingsmøter
  • Varsel om suspensjon/oppsigelse
  • Kvittering for mottatt varsel
  • AKAN-tiltak
  • Helseforhold
  • Kopi av oppsigelse/avskjedigelse
  • Hederstegn
  • Sluttattest
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.