Personalarkivet i Sauda kommune er plassert på Lønningskontoret. Her oppbevares all dokumentasjon tilhørende de enkelte personalmapper. Ordningsprinsipp er etter fødselsnummer. Det skal ikke oppbevares personalarkiv andre steder i kommunen. Fram til 01.11.99 har vi kun papirkopier i mappene. fra 01.11.99 til 01.05.2002 begynte vi med saksbehandlingssystem og vi har da journalført alt i personalmappene. Fra 01.05.2002 begynte vi å skanne all doumentasjon og vi har dermed elektroniske personalmapper i tillegg til papirkopier fra denne perioden.
Personalarkivet
|
|
Personalmappen dokumenterer den ansattes arbeidsforhold og skal inneholde (når det gjelder)følgende dokumenter:
- Søknad med vedlegg
- Annen dokumentasjon som kreves for stillingen eks. vandelsattest, legeattest
- Ansettelsesvedtak
- Ansettelsesbrev
- Arbeidskontrakt
- Lærerlønnsspesifikasjoner
- Taushetserklæring, vedtak om sikkerhetsklarering
- Informasjon til nyansatte - skjema
- Lønnsplassering, - opprykk, godtgjøring og ansiennitet
- Særavtaler/stipend
- Korrespondanse med trygdekontor
- Pensjonsforhold
- Erklæring om samværsrett fra trygdekontoret
- Særskilte arbeidsavtaler eks. tilpasset arbeid og attføring
- Vedtak attføringsutvalg
- Permisjon med ansiennitetstap - søknad og vedtak
- Kompetansegivende kurs og opplæring
- Disiplinærtiltak (kun tilgang etter henvendelse til personalsjef):
- Skriftlig advarsel
- Uttalelse fra ansatt
- Skriftlig referat fra uttaleinstanser/forhandlingsmøter
- Varsel om suspensjon/oppsigelse
- Kvittering for mottatt varsel
- AKAN-tiltak
- Helseforhold
- Kopi av oppsigelse/avskjedigelse
- Hederstegn
- Sluttattest
|
|
|